2 Şubat 2011 Çarşamba

Sosyal Medyanın SEO da Kullanımı

SEO.. Herşey bu üç kelimeden ibaret değil aslında. Evet asıl amacımız sitemizi SEO ‘ya uygun bir hale getirmek için optimize etmek ve bu kriterler doğrultusunda güncel tutmak ancak bunu yaparken neden hep bildiğimiz yöntemleri kullanıyoruz ki? Web 2.0 ‘ın iyice anlaşıldığı şu günlerde kulaktan kulağa dolaşan web 3.0 kavramı için sosyal medyayı web projelerimizde aktif olarak kullanmak ileriye dönük düşünüldüğünde bizlere büyük faydalar sağlayacaktır. Ne tür faydalar sağlayabilir ki diye soracak olabilirsiniz. Şöyle düşünün; sosyal medya (facebook, twitter, friendfeed vb.) aracılığıyla profesyonel SEO optimizasyonu yapılmış bir siteniz var ve bu sitenize daha fazla ziyaretçi çekmek için facebook, twitter ve friendfeed API ‘leri kullanılarak hazırlanmış web araçları sayesinde siz sitenizi güncellediğiniz de, sizi takip eden ziyaretçileriniz bu içerikten anlık olarak haberdar olacaktır ve siteniz o ziyaretçiler tarafından ziyaret edilecektir.

Derine dalalım
Bu işlemleri yapmak sanıldığı kadar zor değildir. Hazır bir içerik yönetimine sahipseniz (wordpress, joomla, drupal vb.) gerekli plugin yada web araçlarıyla bu işlemi kolaylıkla yapabilirsiniz. Özellikle wordpress için siteye yeni bir içerik girildiğinde konu başlığınını alarak yazının diğer kısmını o sayfaya linklendiren pluginler mevcut. (bu konu ile ilgili güzel bir eklentiyi sonra ki yazılarımda sizlerle paylaşacağım.) İlk seferde küçümsenecek gibi görünebilir ama olaya sadece hazır içerik sistemlerini kullananlar gözüyle bakmamak gerek.

Mesela Hepsiburada.com Türkiye’nin önde gelen online alış-veriş sitelerinden birisi. Sosyal medya ile arası nasıl bilmiyorum ama kendisine ait bir facebook sayfası, twitter ya da friendfeed hesabı alması satışına yeni başladığı ürünlerin duyurusunu yapmada ya da özel kampanya hazırladığı ürünleri duyurmada inanılmaz katkı sağlayacaktır. Çünkü bahsettiğimiz sosyal çevre milyonları kapsıyor.

Sosyal medya & arama motorları
Arama motorları arasında ki rekabet giderek kızışırken aralarına girerek bizde varız diyen sosyal medya arama motorları artık küçümsenmeyecek boyutlara ulaştı. Yukarıda ki grafikte de gördüğünüz gibi özellikle facebook ve twitter ‘ın aylık tekil ziyaretçi sayısı artık milyonlarla ifade edilir durumda. Rakamlar bu kadar büyük olunca haliyle bu nimetten yararlanmamak elde değil.

Yukarıda ki başlıkta anlattığım üzere facebook, twitter, friendfeed gibi sosyal medya araçlarına yaptığımız girişler (konu başlıklarımız + devamı linkleri) sayesinde yavaş yavaş oluşturulmaya çalışılan kendi içlerinde ki arama motorlarıyla daha önce yapmış olduğumuz girişler sayesinde sitemize fazladan ziyaretçi çekmiş olacağız. Üstelik daha bilinçli ve ne aradığını bilen kişiler olacaktır.

Sonuç
Çok detaya girmeden sosyal meydayı kullanarak sitelerimize SEO + sosyal medya ilacıyla daha fazla ziyaretçi çekmenin yollarından bahsettim. Atladığım noktalar olmuşsa değerli yorumlarınızla katkıda bulunabilirsiniz.

kaynak: http://www.ozgunweb.org/seo-icin-sosyal-medyayi-kullaniyor-muyuz.html

0 Responses to “Sosyal Medyanın SEO da Kullanımı”